Kwaliteit

Kwaliteit en Betrouwbaarheid

Kwaliteit gekenmerkt door de vakman. Bij DHM-VOS zijn we van mening dat kwaliteit een proces van voortdurende verbetering moet zijn. Kennis die is opgedaan in voorgaande projecten wordt toegepast in nieuwe projecten om nóg betere producten af te kunnen leveren.

Kwaliteitswaarborging bij DHM-VOS:

  • 4-ogen principe op zowel kantoor als in de werkplaats
  • Goed opgeleid personeel
  • Gecertificeerde lassers en lasprocedures
  • Periodieke kalibratie en inspectie van apparatuur
  • Kwaliteitsmanagementsysteem volgens ISO 9001
  • Direct contact met de klant bij twijfel

Kwaliteit vanaf stap één

Kwaliteit begint niet bij het eindproduct, maar bij de allereerste stap in het proces. Bij DHM-VOS hanteren we een aanpak waarin procescontrole en eindcontrole naadloos op elkaar aansluiten. Zo leveren we producten die voldoen aan de hoogste eisen en verwachtingen.

Herkomst / Traceability

De herkomst van materialen is een belangrijk criterium voor het beoordelen van de kwaliteit van een product. Onze producten worden vaak gebruikt onder de meest extreme omstandigheden. Om die reden zijn onze processen, van offerte tot aflevering, zorgvuldig ontworpen en volledig inzichtelijk. Traceerbaarheid (traceability) staat hierbij centraal:

Om een zo veilig mogelijke werking en lange levensduur te garanderen, maken wij uitsluitend gebruik van hoogwaardige materialen met een bekende en verifieerbare herkomst.

Uitzicht vanaf het terrein van DHM-VOS over de Merwede

Certificeringen: onze kwaliteit gewaarborgd

Onze certificeringen onderstrepen onze toewijding aan kwaliteit en vakmanschap. Met deze certificeringen laten we zien dat we niet alleen voldoen aan de eisen, maar ze ook overstijgen. Dat is kwaliteit zoals u die van ons mag verwachten.

Logo KIWA ISO 9001

Dit internationale kwaliteitsmanagementsysteem waarborgt dat al onze processen – van ontwerp tot levering – effectief en efficiënt zijn ingericht en onderhevig zijn aan cyclus van continue verbetering. Iedereen, vanaf de logistiek tot aan de accountant geeft input en legt zaken vast. We doen vervolgens ook iets met de input. Steeds weer en steeds beter.

Logo KIWA EN 1090

Deze certificering is verplicht voor staal- en aluminiumconstructies in Europa. Het toont aan dat onze constructies voldoen aan strenge veiligheidseisen en consistent worden geproduceerd volgens gecontroleerde processen.

Logo KIWA ISO 3834-2

Specifiek gericht op lastechnische kwaliteitseisen. Deze norm verzekert dat onze laswerkzaamheden worden uitgevoerd volgens de hoogste kwaliteitsstandaarden, essentieel voor de veiligheid en duurzaamheid van onze producten.

Onze LMK’s zijn genormeerd volgens EN ISO 15614 LR – We gaan verder dan de vereiste normen door de Lloyd’s rules for lifting appliances toe te passen op onze lasprocessen. Dit biedt extra betrouwbaarheid en veiligheid, zelfs in de meest veeleisende omstandigheden.

“Care and Quality are internal and external aspects of the same thing. A person who sees Quality and feels it as he works is a person who cares. A person who cares about what he sees and does is a person who’s bound to have some characteristic of quality.”

Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Portret van Adriaan van Keulen

“Ik heb jaren gewerkt als afdelingshoofd van een GGZ-instelling waarbij we werkervaring boden aan mensen in de knel. Hierbij kwamen meerdere aspecten van kwaliteit bij elkaar. We produceerden redelijk complexe metaalproducten voor de reguliere markt met een bepaald pakket aan eisen aan kwaliteit en levertijd.

De doelstelling was echter van een andere orde, namelijk het bieden van structuur, succeservaringen, de behoefte aan bevestiging maar ook beïnvloeden en normering van gedrag. Je zou verwachten dat doelstellingen onverenigbaar zouden zijn. Toch zag ik veel vaker dat er harmonie ontstond en de doelstellingen in elkaar grepen als een goed passend mechaniek.

Het verschijnsel vond ik verwoord in het werk van de filosoof Robert Pirsig. In zijn boek Zen en de Kunst van het Motoronderhoud verwoord Persig het verschijnsel dat wanneer de vier statische kwaliteiten (materiaal, vorm, harmonie en achtergrond) op de juiste wijze samenkomen er een dynamische kwaliteit ontstaat. Dan is de hetgeen wat samenkomt geen optelsom van vastgestelde eisen maar een vermenigvuldiging van meerwaarde(n) voor alle stakeholders. Er ontstaat een spiraal waarbij in het terugkerend patroon het oude niet verloren gaat, maar een basis vormt voor een volgende cyclus met een steeds dieper en rijker besef van wat kwaliteit voor alle betrokkenen bij ons bedrijf inhoudt.”

Adriaan van Keulen, DGA DHM-VOS